Monday, October 1, 2007

MAJLIS KHATAM QURAN...RAMADHAN 1428

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ini cenderahati yang aku dapat untuk majlis Khatam Al-Quran...Ramadhan 1428...alhamdulillah majlisnya pun dah selesai..dikhatamkan oleh Ustaz Amaluddin (Rabbani)...bukan cenderahati yang aku pentingkan...tapi keberkatan tadarus di bulan yang mulia ini...alhamdulillah..tahun lepas aku join..dah tahun ni pun alhamdulillah panjang umur...ada kesempatan masa...aku cuba untuk mengambil peluang keberkatan bulan yang mulia ini...seperti kata Ustaz Amaluddin tu tadi...cahaya yang menerangi orang-orang yang bertadarus...sungguh indah...sungguh mulia...dan pahalanya cukup berganda-ganda...disamping di bulan mulia ni ada setengah orang...menganggap bulan ramadhan bulan berpesta makanan...yang penting makanan...tapi amalannya hanyala sedikit...orang kata...seronok lihat bazaar ramadhan...nak beli itu ini...tapi kita tak fikirkan..apakah amalan yang kita buat di bulan yang mulia ini...cuba bersihkan hati...hindarkan hasad dan dengki...buangkan dendam kesumat...itu yang penting di bulan ramadhan...terlalu banyak keberkatannya...orang kata tepuk dada tanya selera...wallahualam...

5 comments:

zino said...

salam kenal
ada dua blog entah nak masuk yg mana satu hehe

Puteri Satu said...

zino: yang ni untuk luahan hati aku...yang satu lagi...untuk Aqilah si comel kesayangan aku... mana-mana hang nak masuk leh masuk...dipersilakan....muahahha

cikdinz said...

yg penting dapat buat amal ibadah di bulan pose.

belum tentu orang yg berkata buat yg kebih baik...

Alinlai said...

tahniah :) dan selamat beraya lagi.... ke ke ke

Puteri Satu said...

cikdinz : ya betul

alinlai : tima kacey...